11 d’ag. 2016

Al·legacions al projecte de la carretera Almoster-La Selva



Us deixo el resum de l'al·legació conjunta de la plataforma, a la que us podeu sumar, i una graella que us podeu descarregar perquè la ompliu de signatures.

Tenim de temps fins al 26 d'agost!

(També es poden presentar al·legacions des de col·lectius i entitats si esteu interessats. En tenim un model.)



ESTEM BUSCANT SIGNATURES!
AJUDA’NS A DEFENSAR EL TERRITORI!

Que la carretera d’Almoster a La Selva s’ha de millorar és un fet ineludible. No pot ser que a dia d’avui una carretera passi per dins un nucli urbà, com és el cas d’Almoster. Tanmateix, la idea que ha presentat la Diputació de Tarragona està sobredimensionada fins al punt d’utilitzar dades inflades per justificar un projecte d’aquesta mida: prop de 1500 cotxes al dia per la carretera d’Almoster? Però això què és!

Des de la plataforma d’afectats, juntament amb les entitats ecologistes i defensores del territori i la pagesia, demanem a la Diputació que ens escolti, que no tiri pel dret i no esculli com a única opció possible la Opció 2, la que més impacte té sobre el territori. Des de la plataforma demanem que la Diputació replantegi el projecte i que tinguin en compte la Opció 3 que passa per millorar la carretera actual, sense fer cap barbaritat, i no fer-ne una de nova planta com planteja la Opció 2.

En resum, cal millorar la carretera, no duplicar-la i augmentar-ne l’impacte que implica fer-ne una de nova.

Implantar la opció 2 suposa l’afectació de 70 ha de terreny d’un traçat que no respecta les partions dels terrenys i, a més, augmenta l’impacte mediambiental en un territori de poc més de 5km2 on ja contem amb el camí vell d’Almoster, la carretera d’Almoster, la línia de ferrocarril Lleida-Reus i l’autovia C-14.

Per altra banda, i tenint en compte que el Camp de Tarragona ja contem amb els complexos petroquímics, la destrucció de la muntanya per culpa de les pedreres, les incomptables urbanitzacions esteses per tot el terme, el turisme massiu a la costa o la xarxa de carreteres, autovies i autopistes, no podem permetre que es continuïn sobredimensionant unes infraestructures innecessàries.

Hem d’aprendre a respectar el territori. Fins ara em pensat que créixer destruint era la única forma de progressar. Que el progrés era avançar amb un bulldozer i arrasar amb tot el que quedi per davant. Però això no pot seguir així si volem seguir compartint aquest món. No es tracta del que voldríem sinó del que necessitem. I necessitem una carretera, no una autovia, per anar fins Almoster. Aquest no és un problema que ens afecti a un, dos, tres veïns o veïnes. Ens afecta a tots, perquè és de sentit comú no destruir l’espai on vivim.

Podeu descarregar-vos les al·legacions individuals i les col·lectives.

Si voleu signar, podeu descarregar-vos i emplenar la graella  (INTENTEU OMPLIR-LA!)




informació relacionada:

-.- 

Iª Fira de les Merdes de Catalunya - FemsCAT

Iª FIRA DE LES MERDES DE CATALUNYA - FemsCAT

Bon dia!

Us escrivim des d'uns poblets del municipi de Tàrrega, capital de l'Urgell i de la comarca catalana amb més porcs per habitant. També aviat serem la zona amb més abocadors de purins i gallinassa per habitant perquè tant porc i aviram produeix molta merda.

Resulta, que ara ens volen posar un altre d'aquests abocadors, mal dits plantes de compostatge per a confondre l’opinió pública, amb l'objectiu de poder crear més macrogranges a la comarca. El seu bestiar servirà per alimentar les arques de l'amo de les nostres contrades, la Corporació Alimentària de Guissona (BonArea). En canvi, nosaltres ens hem d'empassar les pestilències dels seus residus. A més, s'afegiran més tòxics als nostres sols i les nostres aigües ja completament contaminats. Podeu trobar més informació de la nostra lluita a www.facebook.com/Plataforma-Salvem-els-Plans-de-Conill.

Ens sentim com el cul de Catalunya. Però hem aixecat el cap i hem vist que no estem sols ni soles. Que hi ha bastant més gent i zones com la nostra que pateixen la nocivitat d'unes formes de producció i vida cada vegada més insostenibles. No tan sols gent afectada per la ramaderia industrial, com a les terres de Ponent i a les comarques de Girona. Déu n'hi do les merdes que s'han d'empassar la gent de Tarragona amb les seves centrals nuclears, refineries, petroquímiques i un llarg etcètera! I quants petits grups hi ha a Catalunya els quals, de forma més o menys aïllada, s'oposen a un abocador industrial, una planta química, l'ampliació d'un aeroport...

Veient aquest panorama, se'ns ha acudit d'unir els culs de Catalunya en una Fira de les Merdes de Catalunya (FemsCat). Organitzar un dia per trobar-nos, per denunciar les barbaritats que estan passant a les nostres terres i per riure'ns a la cara dels polítics i grans corporacions que ens estan amargant la vida.

També us volem proposar, si teniu temps i ganes, de preparar algun tipus d'activitat que, en clau d'humor, expliqui la vostra problemàtica i la vostra lluita (tallers, cançons, teatre, poesia,...), com per exemple “taller de perfums de purins” o “taller de bidonets radioactius”

Aquesta Iª FemsCat tindrà lloc el dissabte 17 de setembre a la Figuerosa (Urgell). Per poder fer una bona difusió, i per organitzar millor l'estada, demanem que els grups i entitats interessats confirmin la seva assistència fins al 15 d'agost i, si pot ser, també l'activitat que proposeu per explicar la vostra lluita. Us demanem també que ens ajudeu a fer difusió d’aquesta fira i no dubteu de contactar amb nosaltres per a qualsevol dubte i/o suggeriment.

Moltes gràcies i fins aviat!

Els Culs de Catalunya / Comitè organitzador de la 1ª FEMSCAT

info@elsculsdecatalunya.org

Xavi (649109702) Lídia (625331178)


Signeu i compartiu


 


-.-

10 d’ag. 2016

El debat es trasllada a Almoster

La setmana passada els explicàvem la polèmica que ha despertat entre els veïns de La Selva del Camp el projecte de construcció d'una nova carretera entre Almoster La Selva. Doncs bé, els pagesos d'Almoster tampoc es mostren partidaris d'una de les propostes de la Diputació de Tarragona, que passa per expropiar 7 hectàrees de terreny.

http://canalreustv.cat/new/el-debat-es-trasllada-almoster

Maria Vallvé
Canal Reus 10/08/2016

Els pagesos i veïns de La Selva del Camp i Almoster han signat ja vora unes 200 al·legacions en contra el projecte de construcció d'una nova carretera entre aquests dos municipis. Construir una nova carretera és una de les alternatives que planteja la Diputació de Tarragona, l'alternativa 2, donat que l'actual carretera que uneix aquestes dues poblacions és un camí estret i amb forces revolts, asfaltat als anys 70. Dur a terme aquest projecte implica expropiar unes 7 hectàrees de terreny de cultiu als pagesos, una idea que als afectats d'Almoster no agrada gens.

Unió de Pagesos, el Grup d'Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans i Plataforma del Camp donen suport als afectats, partidaris de l'alternativa 3, que preveu millorar l'actual carretera, ampliant-la.

El termini per firmar en contra l'alternativa 2 s'acaba el 25 d'agost. Els veïns d'Almoster que vulguin fer-ho, han d'apropar-se al Forn de pa Vilarrubí. A La Selva els punts per signar són la botiga Espígol i Fruites La Selva.

Informació relacionada:

Almoster - Reunió informativa. Condicionament de la carretera T-3231 d'Almoster a la Selva del Camp

:  
-.-

5 d’ag. 2016

Es constitueix la Plataforma NO a la MAT comarques del Nord (Castelló).

Es va celebrar una assemblea a Atzeneta, en la qual es va constituir la Plataforma NO a la MAT comarques del Nord.


En saber-se el traçat previst per a la línia de la MAT, s’ha pogut constatar com afecta de manera greu nuclis habitats en poblacions com ara Atzeneta, o en parts del terme de Castelló com Benadressa. Aquest fet ha impulsat una Plataforma NO a la MAT comarques del Nord, que ha fet públic el següent manifest:

Les persones que suscribim este Manifest, reunides el dimarts 19 de juliol de 2016 a Atzeneta, mostrem la nostra oposició al projecte de l’empresa Red Eléctrica de España de construir una nova Línia de Molt Alta Tensió de doble circuit de 400 kV per connectar la subestació de Morella amb la de la Plana (Almassora).

Manifestem que:
  • El traçat proposat per Red Eléctrica, que travessa 17 termes municipals de Castelló, afecta a llocs emblemàtics com ara la Serra de Borriol, Vilafamés, la mola d’Ares i a espais de la Xarxa Natura 2000 de l’Alt Maestrat (LIC “L’Alt Maestrat” i Serra en Galceran i ZEPA “L’Alt Maestrat, Tinença de Benifassà i Serres del Turmell i la Vallivana”).
  • El traçat travessa zones poblades (per exemple el pla de Meanes, a Atzeneta, on viuen 120 persones) sense respectar la distància mínima de seguretat actualment recomanada (1 m/kV). Per tant estaríem exposats a totes les afeccions negatives de les línies elèctriques, especialment dels camps electromagnètics, altament perjudicials per la salut com ho demostren nombrosos estudis científics que relacionen estos amb una major incidència de malalties com ara el càncer o la leucèmia, sent major la incidència sobre la infància.
  • Qualsevol traçat tindria un enorme impacte negatiu sobre el patrimoni cultural i l’entorn natural, de gran valor paisatgístic i ecològic. Aquests patrimonis, tant el cultural com el mediambiental, són la major riquesa de les nostres comarques, essent la base sobre la qual s’assenten els desenvolupaments econòmic i turístic.
  • El traçat afecta als Paratges Naturals Municipals de la Mola d’Ares, el Mollet (Sant Joan de Moró) i l’ermita de Sant Miquel (Vilafamés), que són citats com a espais a evitar a l’estudi d’impacte ambiental. Considerem que no s’han estudiat adequadament els efectes sobre el medi natural i socioeconòmic, l’impacte sobre el turisme i les zones recreatives ni les conseqüències sobre el patrimoni.
  • La línia suposarà una pèrdua d’ús i valor dels terrenys i les propietats afectades.
  • Considerem que no existeix justificació per un projecte de tal envergadura, que no aporta beneficis socials, mediambientals ni econòmics als municipis que travessa i que sols es justifica des del punt de vista del negoci de les elèctriques.
Per tot l’exposat:
  • Sol·licitem a les administracions implicades que desestimen o impedisquen l’execució del projecte de línia de Molt Alta Tensió la Plana-Morella en els terminis en què està actualment redactat en defensa del futur de les nostres comarques, de la salut dels seus habitants i del medi ambient.
  • Demanem que s’avalue seriosament la necessitat real de les línies de molt alta tensió, especialment en el context actual en què les realitats de consum i producció elèctrica han canviat, com ho palesa el Reial Decret-llei 13/2012, de 30 de març. Considerem que és el moment d’apostar per l’ús eficient i la generació descentralitzada d’energia que no requereix grans línies de transport.
  • S’ha de considerar el canvi del traçat per un de menor impacte social i mediambiental, que seguisca els passadissos d’infraestructures existents i no afecte al medi ambient ni als habitants de les nostres comarques.
  • També s’ha de contemplar el soterrament en les zones de major impacte paisatgístic i sobre les aus, així com quan la línia passa a prop de cases i instal·lacions, i l’allunyament de la línia de les cases un mínim d’un metre per kilovolt..
Font: La Plana al dia

Informació relacionada:

Castelló diu No a la MAT

-.-

Repsol atura les obres en una nova unitat per l'oscil·lació excessiva d'una columna

Els tècnics d'estructures i els enginyers del projecte determinaran si calen mesures de prevenció addicionals abans de reprendre les obres.

El Complex Industrial de Repsol a Tarragona | Repsol

NacióDigital/ACN | 05/08/2016

La companyia Repsol ha aturat les obres en una de les noves unitats del polígon nord de Tarragona, en què està invertint, degut a l'excessiva oscil·lació d'una de les noves columnes. Aquestes columnes, de més de 80 metres, estan dissenyades per tenir un cert moviment quan fa vent però s'ha detectat que el moviment era més del que preveuen els enginyers pel vent que bufava aquest divendres al matí.

Fonts de Repsol han comunicat que han decidit aturar els treballs fins que els tècnics d'estructures determinin si hi ha algun problema, si cal fer alguna reparació o si es necessari prendre mesures de prevenció addicionals. L'empresa ha assegurat que no existeix cap risc perquè es tracta d'una unitat que no està en funcionament que no té gens de producte.

-.-

Debat pel projecte d'una nova carretera entre Almoster i La Selva

http://canalreustv.xiptv.cat/canal-reus-noticies/capitol/debat-pel-projecte-d-una-nova-carretera-entre-almoster-i-la-selva#

 Canal Reus Notícies 05/08/2016
-.-

Veïns de la Selva del Camp i d'Almoster es mobilitzen en contra del projecte d'una nova variant

Alerten de la fragmentació que suposa el traçat aprovat per la Diputació, titular de la via que uneix aquests dos municipis del Baix Camp 

Panoràmica del punt on s'inicia la carretera de la Selva del Camp cap a Almoster

ReusDigital 05/08/2016

Un grup de veïns de la Selva del Camp i d'Almoster s'han mobilitzat per aturar el projecte d'una nova carretera entre aquests dos municipis del Baix Camp. A una distància que no arriba als cinc quilòmetres, actualment estan connectats per un camí asfaltat. El col·lectiu és partidari de què s'eixampli i millori aquest vial, en comptes de fer una carretera nova, que aniria en paral·lel i, en alguns punts, a escassos metres de separació, amb el camí actual. Els veïns van fer aquest dijous a la nit una assemblea a la Selva i el pròxim dimarts en faran una altra a Almoster. L'objectiu és recollir signatures i presentar al·legacions al projecte, que es troba en període d'exposició pública. Els afectats denuncien que la nova carretera trinxarà el territori, amb un grapat de finques petites que es veuran expropiades. Per la seva banda, la Diputació de Tarragona, titular de la carretera, assegura que el nou traçat és l'opció més segura, més integrada al territori i també més econòmica. Fins a un milió d'euros d'estalvi, segons fonts de la institució, suposa construir una nova carretera, en comparació a arranjar l'actual. La principal raó és que caldria desplaçar instal·lacions de serveis de llum i aigua que passen per la zona. El nou traçat, aprovat per unanimitat per tots els grups de la Diputació, permetrà, segons la institució, el pas de vehicles pesants, serà més amable amb l'entorn i el paisatge, a més de segur i ample, amb un vial per a persones i bicis.

Però al grup de veïns, que tenen el suport d'Unió de Pagesos i de Gepec, no els convenç gens ni mica el nou traçat dibuixat just per damunt de l'actual carretera i tomben tots els arguments donats per la institució. "És fals que hi circulin 1.500 vehicles diaris, en passen com a molt, 400, i rebaixant la velocitat de 70 a 60 quilòmetres per hora, l'opció de millorar la carretera existent resultaria molt més econòmica", exposa a l'ACN el portaveu del col·lectiu d'afectats, Alexandre Arnau.

Les tres opcions estudiades són una variant de circumval·lació a Almoster, una nova carretera fins a la Selva o la millora de l'existent. "L'opció més lògica és la tercera; les altres, que a més van acompanyades d'una gran rotonda, suposen fragmentar un territori que ja ho està prou, de fragmentat", lamenta Arnau. "Destrossarà entre 7 i 8 hectàrees de terreny, bàsicament parcel·les petites i horts, mentre que millorar la carretera només n'afectarà 0,4, d'hectàrees", conclou.

-.-